lunes, 29 de septiembre de 2008

Dario Villanueva: Excusatio non petita, accusatio manifesta



...

De ese espíritu viene, sin trampa y engaño, la declaración de Bolonia, y los que estuvimos allí por nuestras respectivas Universidades no lo olvidamos. Obviamente, digo Bolonia o el parto de los montes no para desmerecer aquel hito, sino para subrayar que aquel documento pone simplemente en las firmas de los ejecutivos -es decir, los ministros- lo que las comunidades académicas veníamos exigiendo: que cuanto antes la Europa del Siglo XXI fuese, a estos efectos, como la del Medievo. Léase sin anteojeras aquella declaración y solo se verá en ella la demanda de un sistema de titulaciones fácilmente comprensible y comparable para que nuestros ciudadanos pudiesen transitar sin trabas por las universidades y ejercer profesionalmente en los Estados miembros.

Nada hay, como algunos pretender hacer ver a la opinión pública, de privatización, mercantilización o rígida uniformización de los estudios, por no hablar de la supuesta tiranía de procedimientos tendentes a la burocratización pedagógica de la enseñanza. Sorprende la ceguera de quienes ven pasar ante su puerta el tren de una Historia mejor y tuercen la cabeza como si no fuese con ellos. Parafraseando a Arthur Miller: volverán los reaccionarios, pero se fingirán progresistas. Las reticencias que suscita esa razonable utopía convertida en proyecto que es la unidad europea suele resumirse en una frase esgrimida como lema lapidario e irrebatible, que no necesita más explicaciones: la Europa de los mercaderes. Pero la declaración de Bolonia significa un paso más, irrenunciable, en algo completamente distinto: la Europa de las Universidades, factorías insustituibles para la Sociedad del conocimiento.



Artigo completo no País:

Señor Villanueva, sabendo que vostede é catedrático de teoría da literatura e literatura comparada, non terá vostede problema en entender o significado da locución latina que da título a esta entrada. A vostede ninguén lle pediu este artigo alabando as supostas bondades do marabilloso sistema de Bolonia. E precisamente porque ninguén llo pediu, sinala vostede a verdade, que esas supostas bondades non son tales.

Señor Villanueva, vostede mesmo o di: "Factorías", fábricas, fábricas de cidadáns acríticos, forza de traballo equipada exclusivamente para facer unha tarefa, "carne de cañón" disposta a ser empregada polas empresas, grazas a uns planos de estudo que, simplificando, SI uniformizan (60 créditos comúns a un rama de coñecemento, ex: "Humanidades"), que si privatizan (non hai máis que ver a progresiva toma de poder de certo banco nas universidades galegas), e que si mercantiliza, xa que hai que presentar os títulos dacordo co seu potencial valor no MERCADO.

Señor Villanueva, non torcemos a cabeza porque non vaia con nós, torcemola porque si que vai. Ese tren (para vostede da historia mellor, para min da historia mellor para o capital) é un tren que non nos gusta e que prefeririamos que quedase esquencido, nunha vía morta, xunto co neoliberalismo que o inspira.

2 Transgresións da máxima de relación:

Xabier Pérez Igrexas dijo...

Ese aforismo é un dos meus preferidos. A túa entrada é sinxelamente xenial. Das no cravo, desmontas cunha demoledora sinxeleza sintética toda a demogoxia discursiva deste elemento.

Parabéns.

Anónimo dijo...

Gustoume a túa entrada, sí señor, creo que tes toda a razón ;)

 
Esta web apoia á iniciativa dun dominio galego propio (.gal) en Internet